eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-03-23

Strange fruit

På vanliga icabutiken så kan man hitta väldigt konstiga frukter. Här demonstrerar lillasyrran Stina en frukt som ingen av oss någonssin har sett förut. Tyvärr har jag glömt bort vad den hette (nån som vet?)

Ett tag läste jag väldigt mycket serier, framför allt precis i början på 90-talet så fanns det enorma mängder av riktigt bra serier att välja på, det var väl någon slags boom med Galago, Epix, Pox, Tung Metall, Elexir och en massa andra som jag helt har glömt bort namnet på. Kan ibland sakna den där totalt hisnande känslan som man kan få av en riktigt bra serie, kombinationen av text och bild gör serier till en konstform för sig. Letade lite på nätet och hittade iaf illustratören Olle Bergs hemsida och där finns både illustrationer och serier. (Undrar om det är någon mer än jag som kommer ihåg hans poetisk-zenkryptiska serier, ett citat ur den: "ge mig turen att bli buren över muren utav gurun", lite svårt att förklara, den MÅSTE ses).

Och apropå serier med ett lätt ZEN-tema så finns Kolon the ko att läsa online. Otroligt skön serie det med. (Och för många antagligen fullständigt obegriplig, men det är lite av poängen, det ska inte begripas, det ska upplevas).

3 Comments:

At fredag, 24 mars, 2006, Anonymous Anonym said...

Det där är en pitaya, kallas även drakfrukt...

 
At fredag, 24 mars, 2006, Blogger Måns said...

Åhå, den såg så färgglad ut att den nästan såg giftig ut. Smakar de gott? Den var rätt dyr, typ 70:- för den. (Så är iofs lokala ica inte det billigaste stället).

 
At fredag, 24 mars, 2006, Anonymous Anonym said...

"Lokala ICA". Du får det att låta så oskyldigt. Vi snackar ju om ICA Focus; ICA-butikernas ICA-butik! Prisbelönade med "bästa matglädje" och allting! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home