eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-03-22

Aningen tröttsamt

Ingen ny info, men blogger.com är fortarande trasigt trots tillfällig funktionalitet häromdagen. Gratis är gott. Man får vad man betalar för, framför allt i form av underhåll och i form av support. Rent teoretiskt skulle jag kunna starta en instans av Worldpress eller något annat bloggsystem på servern hemma, men jag orkar inte, framför allt måste jag dra igång en sqldatabas och dator är gammal och trött, plus då att jag inte har någon vidare uppload på bredbandet. Ingen bra lösning.

Du får nöja dig med att kolla på vad jag lyssnar på för musik just nu via LastFM

Och förresten, om mobiltelefonen kommer bort en gång till så har jag iaf fått lära mig hur man frår fram IMEI-nummret på den (det är ett slags serienummer inbyggt i alla mobiltelefoner) det gör man genom att slå *#06# och försvinner den så kan det ju vara bra att ha uppskrivet någonstans. Ska funka på alla mobiler oavsett märke.

Nu ska jag skicka ett klagomail till blogger igen. Och så ska jag lägga in en böneutropare som ringsignal; Azaan from Makkah med Shaikh Ali Mulla. Då hör jag iaf att det är min telefon som ringer.