eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-03-20

Blogger och min P800

Det går fortfarnde inte att ladda upp några bilder. Driftsinfo säger " So over the next few days there may still be lingering and intermittent problems for some blogs". Inte mycket att göra åt. No pictures, no fun. Jag ska iaf passa på och tipsa om Kaffebrus som är en webshop där det säljs fototillbehör. En bekant köpte upplättningsblixtar och en skärm därifrån, en snabb koll på websidan ger också en hint om att de har bra priser på batterier till digitalkameror och step up / step down ringar (såna har man för att montera sina filter på ett objektiv med annan storlek på filtergängan).

Jag är inte riktigt färdig med galleriet med flipperbilderna riktigt än, de kommer snart. Jag råkade glömma min mobil i lördags, med ringsignalen avstängd. Och trots letande, (jag vet ju i vilken lokal den ligger) så är den svårhittad då jag praktiskt nog stängde av ringsignalen. Det är ganska sympatiskt med avstängd ringsignal men väldigt opraktiskt när man råkar lägga sin telefon nånstans.

Om någon råkat sms:a eller ringa mig på mobilen de senaste två dagarna (och troligen de kommande dagarna framöver också) och inte får ett svar så vet ni vad det beror på.

Hoppas bara inte någon arbetsgivare eller någon uppdragsgivare ringer på den. Ingen som har en överbliven SonyEricsson P800 "data-mobil" att sälja? (Det är ju praktiskt att fortsätta med samma telefon, jag har ju en backupp som är mindre än en månad gammal). Prylar är bara prylar, men det är iaf 3-4 epostadresser och ungefär lika många telefonnummer som är nya/nändrade och som vore bra att ha. Önskar att det fanns nånslags pejl-grej med vilken man kan pejla fram den med. Någon tipsade om att jag ska ta ett par "datorhögtalare" som är störningskänsliga och använda dem för att pejla in den med. Dock, jag äger inga sunkiga multimediahögtalare, dessutom så är de antagligen inte så lätta att hitta EXAKT var den ligger med heller.

Det kanske går att modifitera en såndär leksaksgrej som man klistrar på telefonen som blinkar när det ringer så att man kan få riktkänsla med den? Fan vet. och för övrigt, t. ex. telias mobilpositioneringstjänst friendfinder är jag inte behjälpt av, för det första måste den aktiveras INNAN mobilen kommer bort, för det andra så säger den ju bara på 100 meter när (eller så) var mobilen är och jag vet ju redan på 10 meter när var telefonen befinner sig.