eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-03-17

Varning för zombies!

Den här snygga skylten med varning för zombies sitter någonstans i Slottskogen Göteborg. Bilden togs av kompisen Janne, fler av hans bilder hittar man på hans Flickrsida maskinbatterist. Igår var första gången jag hörde talas om en konstnär vid man Peter Vogel. Den vackra högtalaren med komponenterna runt återfinns på Bitforms en utställning där Vogel deltagit. (Jag är väldigt nyfiken på HUR den där låter egentligen, för det är nog inte bara design, det är nog funktion också). Några andra exempel på hans konst går att hitta här, även där är det varianter på högtalare med vackert lödda komponetner runt. Vore väldigt roligt att se någon av de där i verkligheten. Jag tilltalas av kombinationen konst och elektronik. Det är väl nörden i mig som väcks till liv kanske, vad vet jag.

Och har du inget att göra i helgen, varför inte bygga en egen Stirlingmotor av en läskedrycksburk i aluminium. SFA Stirling Engine Project har utförlig byggbeskrivning med fotografier och allt.