eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-03-07

Vad mycket skit man samlar på sig


På Linnégatan i Göteborg finns en proppautomat, tycker den är lite festlig och tog en bild av den.

Följande rader fick jag av en kompis per icq idag:

fy fan vad mycket skit man samlar på sig jag skulle behöva en lägenhetsbrand! allvarligt, jag har så mycket grejer så här hjälper inte ens kung fu, eldkastare är vad som krävs

Och efter att ha sagt det så lämnade han sin sedan fem år trasiga telefonsvarare till elektronikåtervinningen. Han har faktiskt en poäng, det är lätt att behålla gamla saker "bara för att" eller för att "den kan ju vara bra och ha nån gång". Jag försöker köra på konceptet att har man inte använt eller gjort något åt en pryl på de senaste tre åren då är det dags att låta den vandra vidare, sälja, ge bort eller på annat sätt bli av med. Prylarna kanske får ett gott nytt hem, eller ett nytt liv som en del i något annat, eller så kanske de förbränns i sopförbränningen och åtminstonde bidrar till att värma upp bostaden.

Snart är det för övrigt dags för idealfestivalen. Årets tema verkar vara ganska mycket åt rena noisehållet till. Oljudsmusik med andra ord. Snabbkollade lite och fastnade på Fe-mail där det står:

"Fe-mail's debut album was a pink vinyl "syklubb fra hælvete", released by two students in Oslo."

Klart man vill höra hur syklubben från helvetet låter live! :-)

4 Comments:

At tisdag, 07 mars, 2006, Anonymous Anonym said...

"syklubb fra hælvete" skulle kunnat vara en beskrivning på Guds Söners spelning i Norberg... :)

 
At tisdag, 07 mars, 2006, Blogger Måns said...

Leif Elggren kommer ju också till idealfestivalen, så det får bli min chans! Ja, jag är fortfarande jättebesviken över att jag missade spelningen med guds söner på norberg, två vrålande män och två symaskiner på högvarv!

 
At tisdag, 07 mars, 2006, Anonymous Anonym said...

Eh? Galna.

 
At måndag, 13 mars, 2006, Anonymous Anonym said...

"Syklubb fra hælvete" Lät häftigt, tufft och coolt live imho. :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home