eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-02-28

Att överraska sig själv

Har haft en Nikon D50 till låns ett tag, helt okej kamera (trots att det är Nikons enklaste digitala systemkamera), bildkvaliteten är bra, jag saknar lite hanteringssaker som nerbländningsknapp plus en knapp för att ställa iso och vitbalans på ett snabbare sätt, dock knappt värt tusenlapparna det kostar extra. (Har för mig att de finesserna finns på de lite dyrare modellerna). Bilden här bredvid på Lotta är lite omgjord i photoshop, först channel mixer --> monochrome, sedan lite förändrad i skärpa/oskärpa. Just det, måste ju säga; Grattis Lotta!


Olle Niklasson och Åke Parmerud ligger bakom audiotechture, en permanent ljudinstallation på Nääs utanför Göteborg åt Alingsåshållet till, tänkte försöka ta mig dit och kolla in det hela någon gång framöver, verkar intressant iaf.

Ibland blir man nästan överraskad över sin egen fördomsfullhet. Läste GP idag, ögnade igenom rubriken, där stod "Hjältarna hemma från OS", utan att titta på bilden förväntade jag mig ytterligare en bild på herrarnas os-hockeylag men det visar sig vara en bild på det svenska damlandslaget i olympiska hockeyn. Helt rätt!