eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-02-27

Utflykt

Nä, det är faktiskt inte blod i snön, det är rödbetssoppa.
Nu ska jag bryta mot en gyllene regel som jag satte upp för mig själv när jag började blogga; att aldrig skriva om mat eller vad jag har ätit. (Regler är väl till för att brytas, eller hur?) Hur som helst så följde jag med en kompis till hans sommarstuga ett stenkast från Ellös. Stugan var ouppvärmd så vi kunde lika gärna äta rödbetssoppan utomhus, det var precis lika varmt (minus 3 grader). Och med en fin utsikt och en liten klick gräddfil i så smakade det extra gott.

Hotel Lydmar vid Stureplan i Stockholm kommer visst att lägga ner verksamheten. SEB Trygg Liv som äger fastigheten tänker göra om det hela till kontor. Lite synd då det varit många bra spelningar där, t. ex. finska Pansonic (just den konserten missade jag såg dem dock på "technobåten" och före detta räktrålaren Stubnitz). Det finns ett upprop för att rädda Lydmar, många har skrivit på men antagligen har inte bojkotter av SEB (som bland annat föreslås på sidan) inte någon större effekt. Då Mondo gick i konkurs ganska nyligen har då Stockholm blivit två konsertlokaler mindre.
Synd.

1 Comments:

At onsdag, 01 mars, 2006, Blogger mitt fyrverkeri said...

Hrm, undrar om det är SEB-företaget som ligger bakom att Tahonga/Times i centrala Malmö också ska stängas ner till förmån för kontorslokaler... Det finns ju faktiskt en SE-bank i samma hus.
Landsomfattande drive kanske.
(nej jag har inga bättre saker för mig så här mitt på dagen, haha)

 

Skicka en kommentar

<< Home