eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-03-01

Skicka ett vykort till din arbetsgivare

Och i fredags firade jag med att säga upp mig, det krävdes skriftlig uppsägning så jag skickade dem ett vykort.

Det meddelandet och vykortet som personen i fråga skickade till sitt jobb fick jag just i mailen. Uppsägning krävdes att man gör skriftligen, så varför inte ta ut svängarna lite?

För övrigt, undrar hur gammal bilden är? Omkring 1920 jämt gissar jag på, möjligen aningen tidigare.
Ta en titt på 3D painted room, rum som är målade så att de får en skön djupkänsla. Något för den mer avancerade hemmainredaren kanske?

En kompis tycker jag skriver för lite om sport. Jag får väl bryta den trenden då och berätta att det går väldigt bra för FC S:t Pauli

Har lyckats bli förkyld. Tänkte försöka bota det hela med en kaffe och en semla.

1 Comments:

At onsdag, 01 mars, 2006, Anonymous Anonym said...

Det är detta som kanske allra mest håller min bloggaversion vid liv, informationen bara vattnas ur. Det ser på ytan ut som seriösa artiklar, men är på intet sätt bättre än vanligt skvaller. (Och nu syftar jag mest på 2loop-sidan, inte på Måns blogg.)
För vem har gjort de målade rummen? Ingen info om det på 2loop-sidan som publicerar ett dussin bilder på dem. Det är den franske konstnären Felice Varini, som gjort en ENORM massa liknande verk både utom- och inomhus.
Hans sajt är www.varini.org , navigeringen där är iofs under all kritik, men de schyssta verken gör mödan värt. Han har gjort mycket kul på sin idé. Ta en titt där vetja! :-)
/mr

 

Skicka en kommentar

<< Home