eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-03-08

Fådda kretskort

I förra veckan dök det upp ett brev med lite komponenter och två kretskort, ska bli roligt att borra löda och testa, resultatet kommer att bli två stycken MS20-filter. (Dock, som kompisen Jens påpekade; du vill nog ha envelopföljare och vca också om du ska kunna götta dej ordentligt i filtret, jodå jag vet, det får bli nästa projekt). MS20 filterklonen är ett av projekten som görs just nu på SAS listan (Svenska Analog Sympatisörer...och inte nått flygbolag om nu nån trodde det).

Fick ett ryck och beställde en digital systemkamera igår; en Nikon D50. Tänkte först köpa i fotobutiken i Focushuset i Gårda. Men...där tog de 6900:- för kameran med "kit-optik". Jag vill INTE ha nån ljussvag trött zoom. Utan optik blev det hela 100:- kronor billigare asså 6800:- Behöver väl inte säga att de inte fick sålt nån kamera till mig. Jag köpte kamerahuset utan objektiv från Technikdirekt.de för 4800:- istället. Jag har redan ganska mycket Nikonobjektiv sedan tidigare så att betala tvåtusen kronor för ett objektiv jag inte vill ha verkar mest dumt.

Slog en signal till ett konsultbolag, meddelade dem först att databasen för deras rekryteringssida förmodligen har gått sönder därefter frågade jag om två tjänster som jag sett utannonserade, verkar faktiskt ganska lovande.

Slängde ut min lägenhet på en lägenhetsbytarsida också, får se vad det ger för resultat. Jag gillar visserligen den nuvarande väldigt mycket, men jag skulle vilja bo lite större och framför allt unna mig lyxen med ett badkar, saknar det mycket speciellt nu när det är så kallt ute.

Gatukonst.com kör visst en Göteborgsspecial i någon av de senaste gatukonst-bloggarna. För några dagar sedan hade nån av grannarna kastat ut en säng, sängen blev stående och efter några dagar hade nån graffat massor på den, mängder av tags, såg faktiskt lite roligt ut. Tänkte jag skulle tagit en bild av den men idag var den borta, så kan det gå!

2 Comments:

At torsdag, 09 mars, 2006, Anonymous Anonym said...

Åfan (=näcken)! Ska du byta lägenhet?

Tja, du kan ju behöva mer än badkar, hörrö. Vad sägs om varmvatten och elspis? Och kanske ett ställe med lite mindre benzenångor 24 timmar, 7 dagar i veckan.

Fast det är ändå något visst med gamla Gårda-lägenheten... den är mysig. För att inte tala om bakgården. BAKGÅRDEN, Måns! Myspys.

 
At torsdag, 09 mars, 2006, Blogger Måns said...

Elektrisk spis går FETBORT. Det är totalt världelöst jämfört med gasspis. Det är lättare att bränna fast saker med elspis, det tar längre tid och dessutom är det dumt ur energisynpunkt. Ja, fast det är dags att flytta ändå på nått sätt.

 

Skicka en kommentar

<< Home