eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-03-15

Sådär

Igår dök äntligen kameran upp. Dock, jag är lite småsur över att det på paketet stod "sökt person, portlås" och så har det valsat runt och blivit aviserat.

Jag kan berätta en sak. Det är fanimej INGEN som har sökt mig.

Det känns ganska tråkigt att ha betalat över 400:- i frakt med fraktföretaget DPD för att frakta ett kilo (vem är deras partner i Sverige??? jag misstänker poståkeriet) och så inte få prylen levererad till dörren. Eller ännu hellre, betala mindre i frakt och så använda sig av posten hela vägen, vad är poängen med ett dyrt frakföretag om de inte klarar av att leverera??? Vad har man betalt för då? Egentligen är det här en skitsak om det inte vore för att det är TREDJE gången det händer med samma leverantörer inblandade (beställt från tyska butiken Technikdirekt.de, levererat via fraktföretag följt av...svenska posten sist av alla).

Hur som helst. Tog lite snabba testbilder. Första bilden är från trappuppgången, fönstret där behöver nog målas lite, försökte putsa fönstrena förra året men då höll de på att ramla ut pga att kittet lossnat, nu är det iaf omkittat. Tog även en testbild med rödfilter, kameran verkar exponera lite småkonstigt då, även autofokusen gav upp, justerade lite efteråt med kurvor i photoshop, rödfiltereffekten syns ganska tydligt iaf.

Idag har Nic-se ändrat lite till i reglerna för vilka domännamn man får registrera och förrändringen innebär att man sedan några timmar tillbaka får registrera domännamn med enbart siffror. Jag gjorde ett tappert försök att regga 1000.se, men det var självklart taget för några timmar sedan, så även 666.se med flera. Och apropå precis ingenting. Två av de absolut fånigaste domännamn jag sett är www.0100101110101101.org och www.iiiiiiii.com

3 Comments:

At onsdag, 15 mars, 2006, Anonymous Anonym said...

DPD är inte ett företag utan en tjänst som posten har. Det kommer aldrig hem till privatpersoner, utan är en tjänst som är till för företag. Vill du att det ska hem till dig måste du be företaget skicka med något som heter hempaket.

 
At torsdag, 16 mars, 2006, Blogger Måns said...

Men...varför har de då enligt lappen försökt "söka mig" på min hemadress? Och varför använder sig ett tyskt företag av svensk post i tyskland? Det känns märkligt tycker jag. Nå, när paketet väver 1 kilo så spelar det inte så stor roll. Men att släpa hem 20 kilo laserskrivare det var fanimej inte det minsta roligt.

 
At torsdag, 16 mars, 2006, Anonymous Anonym said...

Kul att skiten (läs: kameran) kom fram till dig över huvud taget. Och grattis till nyförvärvet! Ser fram emot nya spännande Måns-bilder...

 

Skicka en kommentar

<< Home