eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-03-21

Flipper

Flipperbilderna äntligen klara. Det måste nästan vara lite av digitalfotograferingens baksida att man kan fastna i träsket där man sitter och finjusterar och finjusterar tills man är nöjd in i minsta detalj. (Frågan är om den saken skulle bli bättre eller sämre om man dessutom börjar köra raw). Jag måste försöka komma in i ett arbetssätt som mindre manuellt bildarbete. Jag har sorterat ut några bilder till och gjort ett webgalleri av dem.

På SAS-listan häromdagen postade någon en länk till 120 Years of Electronic Music, elektroniska musikinstrument och elektronisk musik från år 1870 och framåt. Jag hade ingen aning om att den första trummaskinen; The Rhythmicon, tillverkades år 1930.
Postade min meritförteckning (förlåt...man ska ju helst ha en "CV" numera) på ytterligare ett ställe, ska bli spännande att se om det ger något resultat.

Makezine fick mig att hicka till lite, en blogg med många och...just det...nördiga byggprojekt.