eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-03-24

På fabriken

Om ett par dagar, 1:e April närmare bestämt (nepp, nått aprilskämt är det inte frågan om) så kan man ta sig till Fabriken på Magasinsgatan 19 och kolla in designmarknaden där.

Fick ett tips på en festival i Norge som verkar inressant. Nuart music festival

Apropå konstiga länkar jag har fått på sistonde så tror jag att Tarmrensning klassar in ganska högt på listan. De har en teori om att man har "plack" i tarmarna och att den måste rensas ut för att man ska må bra. Helt hejdlöst faktiskt. Jag har ingen aning det man utsätter kroppen för är farligt eller om det är mer "harmlöst", men om man tror på det så kanske någon slags placeboeffekt infinner sig, och det är ju bra. Kanske.

Någon har ägnat mycket tid åt att undersöka Skype och protokollen bakom, resultatet av undersökningen kan man läsa här. Och kanske kommer det att dyka upp lite Skypekloner som resultat av det.

2 Comments:

At måndag, 27 mars, 2006, Anonymous Anonym said...

"Harmlöst" eller tarmlöst... det är frågan.

 
At söndag, 02 april, 2006, Blogger Måns said...

Ja, fast jag skulle nog aldrig våga mig på nått sånt där, känns inte som om det är nyttigt eller så direkt måste jag säga.

 

Skicka en kommentar

<< Home