eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2009-06-05

Gårdagate, konsertdag, picknickdag






I morgon, nationaldagen, så spelar jag i form av mitt soloprojekt Amber8 på Koloni på galleri oro. Det blir ett ganska kort set och baserat främst på Tenori-on. Vet inte exakt speltid. Makthaverskan spelar också, inte missa! Notera också att i morgon är det Picknickfestivalen på apslätten i Kålltorp. Ta femman till ändhållplatsen, kliv av och följ skyltarna ca 450 meter. Det är ungefär som slottskogen, men lite mindre. GP-attityd har en kort text om just picknickfestivalen.

På söndag är det val. Glöm inte att gå iväg och rösta!

Jag måste säga att det jag själv tycker är mest facinerande är framför allt inte valkampanjerna utan det riktigt roliga är ju smutskastningskampanjerna, som t. ex. den här medvetna smutskastningen av Piratpartiet. Skulle inte förvåna mig det minsta om den snarare gynnar piratpartiet i form av martyr-röster. Sedan kan man fundera lite på varför en journalist skriver något som är så uppenbart negativt vinklat utan att bekänna politisk färg själv...

Apropå politik. Striderna kring Gårda har fått ett namn. Det är så många och så hejdlösa turer att det hela nu benämns Gårdagate med en syftan till den historiska händelsen i form av Watergate-skandalen.

Bilderna kommer från tidskriften Tatata som firade sitt första nummer med att bjuda på konsert mitt ute i skogen bakom gamla tv-huset och bandet på bilderna är Hornorkesteret som spelar på instrument gjorda av gamla horn.

Etiketter: , , , , ,