eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2009-05-09

Min Traktor

Jag såg en ny tidning i tidningsstället på lokala affären för något år sedan. Tidningen hette kort och gott TRAKTOR. Det fanns inget alternativ. Jag var bara tvungen att köpa tidningen. Först för att det var ett såpass smalt ämne som just traktorer. Men, därefter, det är i så gott som alla reportage fullständigt makalöst bra kvalitet på bilderna. Och lägger man till texterna på det hela så bara måste jag ge 10 av 10 möjliga poäng. Tidningen är helt fantastiskt bra! Lägg sedan till att jag är i princip uppvuxen brevid ladugården och traktorn. Det är ungefär som med Kapten Stofil. Jag har bara en rekommendation och den är enkel; KÖÖÖÖP!
Ta en titt på de fina videoklippen med Olle Hemmingssons trio där traktorn utgör ett rytmiskt instrument. Funkar fint!



Ett av reportagen i senaste nummer av tidningen är lite extra spännande om Manon Ossevoort som åkte med sin Deutz-Fahr traktor (anno 1979) från holland till Kapstaden i sydafrika och närmsta planen är att ta traktorn till sydpolen (läs hennes blogg tidigare länkad där även bilderna är lånade ifrån). På nått sätt. Livet blir faktiskt inte coolare än såhär. Tänk dig att du får frågan "vad gjorde du förra året" och det absolut coolaste svaret är självklart "njaaa....jag tog traktorn och åkte till sydpolen" !

Traktorer är ju ganska stora. Men som tur är så finns ju Modelltraktorklubben för de som är intresserade av modelltraktorer.
Själv har jag aldrig kört traktor, men väl skogsmaskin.

Etiketter: ,