eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2009-05-07

Vetenskapsfestival och gamla framtidsvisioner





För några år sedan så garvade jag gott åt fantasinyheter.blogspot.com. Bloggen var nämligen proppfylld av mustiga och fullständigt påhittade utsagor, exempelvis "öppnade råtta - hittade flingpaket!" med mera. Nu har bloggen Sanningen måste fram lyckats med en kupp mot kristdemokraterna. Det här är välgjort, men samtidigt ett slag under bältet på de riktiga kristdemokraterna då det drivs hejdlöst med homofobi, kreationister med mera, men på ett sätt som gör att man knappt vet om det är äkta eller fejk. Apropå intressanta nyheter som jag först inte trodde på när jag läste rubriken så skriver Ny Teknik att Lockheed fått i uppdrag att utveckla en Zeppelinare som kan hålla sig i luften i tio år. Men det är tydligen en helt sann nyhet. Perfekt semesterställe för en eremit kanske?


Just nu så pågår Vetenskapsfestivalen i Göteborg. Ta en titt i det digra programmet!

Affischerna och bokomslagen som syns här i blogginlägget kommer från Tales of Future Past Shop. En liten amazonbaserad affär för gamla böcker på temat framtiden. Otroligt futuristiskt, och framtiden ter sig liten när man jämför med de stora visionerna. Jag skriver upp alla de där böckerna och affischerna på min önskelista.

Etiketter: ,