eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2009-05-27

En väldigt arg lapp




Har tidigare länkat till argalappen.se där folk helt enkelt fotograferar lappar och lägger upp på webben, ibland med kommentarer till. Det är sociologiskt klart intressant. (Dessutom undrar jag om inte det där med att sätta upp en arg lapp är en typisk svensk grej, har iaf inte sett några sådana i varken Berlin eller London...men det kan ju vara en slump också).

Hur som helst. Igår så såg jag att någon satt upp en lapp på grävskopan som står utanför familjebostäders bostäder här i Gårda. Om jag är rätt informerad så är det byte av vatten och avloppsledningar och ganska så viktiga reparationer som görs. Men lappen var ändå så otroligt arg att jag var tvungen att ta en bild av det. Någon som förstår? Jag tycker mest det var taskigt mot personen som kör grävskopa och antagligen bara gör sitt jobb, men vad vet jag.´

Gå med i kampanjen mot HTML-email och propriära epost-bilagor:

() ascii ribbon campaign - against html e-mail
/\ www.asciiribbon.org - against proprietary attachments

Etiketter: , ,

4 Comments:

At onsdag, 27 maj, 2009, Blogger neofob said...

Man kan tydligen använda notpapper för arga lappar. Bra att veta.

 
At onsdag, 27 maj, 2009, Blogger Måns said...

Åh! Det var som tusan. Det hade jag faktiskt inte sett. Måste således vara en jävligt arg musiker (som arbetar kvällar och nätter och sover länge på morgonen?!). Kul observation!

 
At onsdag, 27 maj, 2009, Anonymous Lilla L said...

Tycker du ska lägga upp den bästa lappen jag sett- den där en tjej vill höra musiken på en spelning på Geiger på Respekt .. och lämnar en lapp till några som pratstör ..

 
At onsdag, 27 maj, 2009, Blogger Måns said...

Just det ja. Den lappen finns kvar någonstans. Det står "Hej Marodör" som rubrik på den. Den var fin också.

 

Skicka en kommentar

<< Home