eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-11-16

En vecka med massor av musik






Det har varit en gången vecka med många konserter. Först Cut Copy som spelade på Brewhosue, jag gillar musiken, men på nått sätt så tycker jag att deras låtmaterial kunde vara starkare. Har bara sett dem live dock, aldrig hört på skiva (eller ens smyglyssnat på deras myspace-sida). Inte helt olikt New Order (den liknelsen lär de ha fått höra förut gissar jag). Därefter Daniel A.I.U Higgs på iDeal. En trollbindande konsert med minimalistisk sättning, bara banjo och sång, eller mungiga och lite sång. Inte riktigt blues, men något åt blues-folkmusikhållet till. Och en fantastisk utstrålning. En timmas spelning känns som en kvart. Grymt bra! Tack!
Jag var också och såg Oscar DanielssonKustens hus samt Lucas Stark och Livet Nord. Oscar gör något så ovanligt som en väldigt finurlig vispop, det är inte hurtfriskt och burleskt utan just småklurigt.

Den som är bara lite photoshopnörd kan titta på Selection blog eller varför inte njuta av Malmös bästa blogg med titeln norra grängesbergsgatan .

Etiketter: , , ,

4 Comments:

At söndag, 16 november, 2008, Anonymous Anonym said...

Inga bilder från Koloni då? Va va.

 
At måndag, 17 november, 2008, Blogger Måns said...

Nej. Blev tyvärr inget fotograferat då. Det finns två förklaringar. Den första är att jag startade dricka öl klockan 13.00 på afterworken och koloni dök vi upp på omkring 21.30, den andra är att jag gillade första bandet, men då var det för mörkt för att fotografera med pocketkamera, de andra två banden var ok men inte riktigt min sorts musik (sista bandet spelade dessutom så FRUKTANSVÄRT högt ljud att öronen liksom blödde om man stod inne i lokalen).

Om förklaringen duger eller inte det vet jag inte förståss. Men så var det iaf!

 
At måndag, 17 november, 2008, Anonymous Anonym said...

Uuhh,blödande öron,urg, tur att jag ej gick dit då, med min latenta tinnitus ..

 
At söndag, 15 februari, 2009, Anonymous Anonym said...

Nääää, har du fått se Oscar D. live? Nu blir jag faktiskt lite avundsjuk!

 

Skicka en kommentar

<< Home