eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-10-28

The Residents och svåra avstavningar




The Residents spelar på Stenhammarsalen idag. Precis nu. Det känns lite märkligt att ha dem så nära. Men, den här gången avstår jag, de gör väl, kanske, en turné om 10 år igen. Eller möjligen gör de inte det då de startade som band 1969. Jag har sett dem en gång förut, det var bra, men inte enastående (det var lite för teatralt och mässande tyckte jag vid tillfället), men kultfaktorn är förståss gigantisk!

Den Göteborgska av-stav-ning-en är intressant. Kiosken med titeln "Korv kiosk" fotograferade jag i Majorna, men veckans pris går nog till "Resev aluta" som jag fotograferade ganska nära Odinsplatsen. Oläsbart, men roligt. Funkar kanske som marknadsföring.

Ta gett kik på the worlds smallest cars, lite av en sammanställning av väldigt små bilar. Det här är framtiden. Kanske.

Etiketter:

2 Comments:

At tisdag, 28 oktober, 2008, Blogger lm said...

Den är kanske mer känd än vad man kan tro. Göteborgsbandet Love is All använde den där korvkiosken vid Mariaplan på en del av sina pressbilder.

 
At torsdag, 30 oktober, 2008, Anonymous Anonym said...

Du verkar inte vara så nödig på The Rez och då är kanska lika så bra att du inte går. Annars är det inte helt för sent än då speldatum i Stenhammarsalen inte var 20 oktober men är 28 november. Ett fåtal biljetter finns kvar !!!

 

Skicka en kommentar

<< Home