eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-09-07

Hörseltest online



Jag tog några bilder från utsikten från Skansen Lejonet och stoppade in dem i autostitch som sammanfogar bilder till panorama. Resultatet syns bredvid. Lite kul att göra panorama med mobilen.

Jag gillar verkligen Joshua Hoffine och hans bilder på temat vad barn är rädda för. Mer att läsa om hur bilderna är gjorda eller vad han har fått för reaktioner på dem står att läsa i hans blog.

För ganska länge sedan fick jag ett länktips på ett online hörseltest. Jag har inte vågat prova än. Jag är rädd att bli påkommen och avslöjad som nästan döv.

Lyssna på minilogue, hörde en låt spelas i P2, missade helt att de har vunnit i kategorin dans på P3-guld. Riktigt bra musik. Påminner stundtals lite om Ursula Rucker och ibland är det mer dragning åt acidhållet eller det mer dansanta hållet till.

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

At måndag, 15 september, 2008, Anonymous Anonym said...

Apropå hörseltestet...det är inte riktigt vad man tror!

 

Skicka en kommentar

<< Home