eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-08-30

En helt vanlig ovanlig dag blir tre år och 290 inlägg







Det enda som är ovanligt med det här inlägget är att det är inlägg nummer 290 och att bloggen om några timmar fyller exakt tre år. Om bilderna brevid kan följande berättas. Hjärtat fick jag efter maten på en dansk restaurang. Lillasyster har nyfärgat rött hår, på lokala puben pågick en vadslagning om hur många os-idrottare som skulle avslöjas som dopade och på Röhsska museets bakgård är det trevligt. Vad surrender to love är för något det vet jag inte, men skylten hade ramlat ner och såg fin ut.

Efter tre år och 290 blogginlägg så är det inte utan att man funderar lite. Råkade få med mig jobbmobilen hem häromveckan. Kom då att tänka på att det finns då hela FEM telefonnummer att ringa till mig på i den här lägenheten (ja det är faktiskt sant). När det skedde, så naturligtvis ringde ingen på två dagar. Ödets ironi och nåbarhetens ensamhet på något sätt. Alla som tycker att jag skulle skaffa en tv och ett husdjur istället för att blogga räcker upp en hand nu!

Jag vill bjuda på ett citat också, från Lars Forsberg och ur "Ganska viktigt":

"I fyra veckor ritade jag huskroppar från morgon till kväll. Till slut trodde
alla att jag var arkitekt. Då ritade jag en björn med solhatt och färgglada
hängselbyxor.

-Det där är inte ett hus, sade mina kollegor oroligt.
-Nej, sade jag och log. Det blev en björn.

Efter den episoden delades arkitektkontoret i två läger. De ängsliga och

trångsynta på ena sidan. Jag och björnen på den andra."



Surrender to love. Gårda.

1 Comments:

At söndag, 31 augusti, 2008, Blogger kick ass said...

du har ju tillåmä något att ta med dig till publik 30 oktober. vilken fin skylt!

 

Skicka en kommentar

<< Home