eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-08-04

Tales Of Mere Existence




Någon tyckte att den färgglada älgen som är symbolen för Norbergsfestivalen är en gay-älg bara för att den är så färgglad. Om det vet jag inte vad jag tycker, men apropå pridefestivalen så fick jag en intressant, men totalt politiskt inkorrekt analys av en bekant:

"Flator dricker öl, slåss på krogen, har femton katter, röstar på
vänsterpartiet och är alltid i ett förhållande. Bögar dricker sprit, slåss
aldrig nånsin på krogen, har en fjollig liten hund, röstar absolut inte på
vänstern, och tar inte så hårt på det där med förhållanden."


Skylten med varningen för FRA, arga vilda djur och transfetter sitter på andralånggatan, mycket vacker skylt! Perfekt gatukonst.

Och trots att det där med media på plastbit är på utdöende så var jag inne på andra långgatans skivhandel och köpte fyra Cureskivor. Nu saknas bara The Cure live at Paradiso 1979. Deras bästa skiva. Och naturligtvis ett bootleg som inte ens går att få tag på via P2P nätverk. Jag är glad åt att de hade massor av hyggliga begagnade vinylskivspelare på skivbutiken iaf. Man borde köpa en och ge bort till alla som saknar.

Tales Of Mere Existence "I'm Not Going To Think About Her" av Lev Yilmas är fantastiskt rolig och sorglig på samma gång.


Eller av samma person snabbkursen "How to break up". Tecknade stordåd! Skratta eller gråta? Eler både och kanske? Ge mig mer!