eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-05-25

Doing the omoralisk schlagerfestival




Gårdagen var supertrevlig. Först på KKV där SORK spelade (jag kom bara nästan ihåg namnet, fick för mig att det var "hamster"...och den felsägningen fick jag skämmas lite för...). SORK är ett nytt projekt med Helena och Magdalena från Surplus People och Pontus från Echodeck. (Echodeck spelar för övrigt på Pustervik på torsdag tillsammans med bland annat Little Dragon, kommer nog att bli riktigt bra! Fick bara en bra bild på SORK tyvärr (översta), men spelningen var BRA! Ser fram emot att höra mer med dem i framtiden! Utsikten från den långa trappan på KKV är smått hisnande. Och sedan bar det iväg till Näckrosdammen (ej vasaparken eller femmans torg...) där det var lite utomhusspelning (nje...inte direkt rave fast iaf lite åt technohållet till) och det var mysigt! Och tja, mörk skog med en enda lampa är lite svårfotograferat det med, som synes.

Uffe har skrivit något extra intressant om hur det skulle kunna fuskas med omröstningen i schlagerfestivalen läs mer här. Det krävs inte så mycket konspiratorisk läggning som man först kan tro för att inse att det är inte bara fullt görbart utan dessutom inte jätteavancerat direkt.

Det var väl nånslags schlagerfestival igår (är det inte det varenda helg i ett halvår numera??). Jag gillar inte moderna schlagers men när det gäller schlagers från slutet på 20-talet fram till mitten på 40-talet så är det något speciellt med dem. Snart ska jag iväg och se Curly Lou sjunga lite 30-tals schlagers. Lyssna på den fina versionen av "Regntunga skyar", underbart!