eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-04-20

Spraydate och spraymail hackat

Någon har hackat spray och lagt upp en sida med vilken man kan se en användares lösenord. Jag undrar hur många som blev av med lösenorden? Antagligen många. Måste bara säga en sak:


Råkar du använda samma lösenord eller användarnamn någon annanstans så se till att byta det NU.

Jag testade med mitt eget konto, och lösenordet syntes i klartext (jag strök över det med rött). Inte så kul även om jag INTE använder samma lösenord på flera ställen (vilket är rätt vanligt, senast när aftonbladet blev hackat visde det sig att it-ansvarig hade samma lösenord på alla ställen...)

Det är kanske bra att påpeka att ett företag har en säkerhetsbrist, men att lägga ut det vidöppet för alla är inget annat än tecken på väldigt dåligt omdömme och stort behov av självhävdelse.

Det hela är nu stängt (och jag kan därmed publicera länken i bloggen utan att göra skadan värre) och den som vill läsa mer om det hela kan göra det på flashbacks forum.

Jag kan inte annat än att beklaga att det hela låg vidöppet i sisådär FEM timmar!!! :-/

Etiketter: , , ,