eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-03-22

Berlin







Berlin är kallt och regnigt. Fem plusgrader, en hagelstorm och sedan bara regn. Ett hansk-träd är ett träd med upphittade vantar. Och självklart också en beskrivning av var de upphittades någonstans. Just det här trädet finns bara några kvarter från där vi bor. Vi tog en tur längs med floden, gjorde en kort paus för glühwein, det behövdes då det regnade kallt, sedan ett besök vid ett krigsminnesmonument (ser pampigt ut, men är rätt ointressant på fotografi).

Under gårdagen var vi på Berghain för att se OP:L Bastards. Måste säga att det är en ordentligt stor klubb, inte helt olik Mimerlaven i Norberg där Norbergfestivalen äger rum men mycket mindre i storlek. (Det känns lite konstigt att ta sig dit, man är i en av världens stora städer men går ändå sista 600 metrarna på en icke asfalterad och tämligen lerig väg). Opel Bastards var helt okej, men spelningen lyfte inte riktigt, fanns lite kvar att hämta tyckte jag. Har tyvärr inga bilder från klubben. Förklaringen är att på Berghein (se bilden!) råder totalt fotoförbud. Jag vet inte om det är den enda orsaken men en av orsakerna är iaf att klubben huvudsakligen är en gay-klubb och att man inte vill att det fotograferas hur som helst. Och innan jag fick det förklarat för mig så var det en lite lätt absurd upplevelse att se så många av Tom of Finlands tecknade figurer få liv och vara personer som trängs i öl-kön.

På klubben träffade jag på personen som syns på sista bilden Rummelsnuff som förutom att vara muskelbyggare ger ut skivor och jobbar som DJ.

Etiketter: , ,