eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-01-13

Två tjoande på en vecka

Den här veckan har jag gjort något två gånger som jag inte har gjort på rätt länge; vrålat högt rakt ut. Första gången var i onsdags. Åkte lastbil och när jag klev ur så ramlade en stor domkraft ur och rakt ner på foten. Det gjorde ont. (Inget brutet och det går bra att gå på foten, men den är blå, ser jättekonstigt ut!) Andra gången var i fredags kväll när jag gick hem, jag pratade i telefon och råkade sparka till något mjukt. Det visade sig vara en STOR och halvt skadad råtta. Råttan skuttade liksom lite på snedden därifrån. Läskigt!!! Puuuuh.

Magnus Betnér har gjort en väldigt rolig videokommentar om killar på krogen:

Jag minns inte om han refererar just till begreppet "handbag", men det är mer en genre för en företéelse än för en musikstil (och antagligen uppfunnet av en musikceccencent). Musik som är handbag är musik som får tjejer att lägga alla sina handväskor i en hög på dansgolvet och sedan dansa loss fullständigt. Den perfekta handbag-låten är i princip vad som helst med Saint Etienne.

Nu ges alla möjligheten att lyssna på något väldigt speciellt, och iaf tidigare väldigt hemligt; undervattensljud från Hårsfjärden inspelat 1982. Är det en rysk ubåt? Eller bara en massa fiskar? Jag har ingen aning, men det låter lite lätt som dålig EAM.

Rammstein gör en låt som handlar om Bayersk öl. Måste höras och ses! Oerhört välgjort! Förmodligen Rammsteins bästa video.