eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-12-20

Indiepopkriget

Jag träffade en gammal god vän ikväll. Vi pratade musik. På nått sätt var det omöjligt att undvika. Vi hamnade i indiepopkriget. Det handlar förståss om BLUR vs OASIS.
Det JAG inte förstår är hur HAN kan välja OASIS före BLUR.
Han har till och med kopierat mitt inlägg och vänt på namnen. Patetiskt! Läs här:Mange Falk blog

Jag såg Oasis på en konset i Globen i stockholm. Sångaren var helkonstig, lagom nojjig och pekade rakt ut i publiken ungefär där vi satt och skrek "WHAT THE FUCK ARE YOU LOOKING AT, EY??!" och en låt senare bad han om ursäkt för vad han gjort, tycker mest det var konstigt, och konsertern var väl sådär.

Såg Blur live på Hultsfred för länge sedan. Mycket bättre än väntat, och låten "Boys & Girls" fick hela publikhavet att gunga, riktigt njutbart! Eller lyssna på låten som kom några år senare "Song2", riktigt bra pop!

Etiketter: , ,

1 Comments:

At fredag, 21 december, 2007, Blogger neofob said...

Jag är med dig. Blur går helt klart före Oasis. Men så var jag också på syntarsidan när striden mellan syntarna och hårdrockarna pågick. :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home