eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-12-01

Stereo Total






Rotwang bakar tårtor med pulståg på (eller hm, är det möjligen en triangelvåg?), tjusigt! För övrigt så misstänker jag att vi kommer att råkas om bara några timmar på nördarnas egen julafton; ETA-auktionen. Bilden på Pellefon-5 är tagen strax efter konserten med Dwayne SodahberkKoloni för någon vecka sedan, den är sequencer. En intressant del på den spelningen var att biograffilm användes som ljudalstrare (de hade ritat respektive rispat lite i kanten på filmen, systemet har ju två ljudspår ute i marginalen), klart festligt att byta filmloop mitt under spelningen. Att jobba som biografmaskinist underlättar tydligen ganska mycket om man vill kunna få tag på långa filmloopar att jobba med också.

Igår spelade <-Stereo Total-> på Sticky Fingers, tog några bilder med mobilkameran. Stereo Total är ett otroligt bra liveband, trots att strängar går av eller beatboxen krånglar så är det fullt ös ändå. De spelar på sveriges östra sida idag, marsch iväg och se dem om du bor där i krokarna.

Etiketter: , ,

2 Comments:

At söndag, 02 december, 2007, Anonymous Anonym said...

Pulstårta åt folket!
Det blev ingen ETA för min del, har legat däckad i allmänt ond förkylning... :/
Fyndades det ngt schysst?

 
At söndag, 02 december, 2007, Blogger Måns said...

Jag själv köpte en bunda "bra-att-ha" kondensatorer samt två lådor med "mystiskt" innehåll. Radioelektronik och feta transistorer som heter nått med 2S i början, plus konstiga X-bands prylar (varav något jag först trodde var en magnotron, men det är nog något annat).

I övrigt inget. Sällskapet jag var med köpte dock in tre Alpha-maskiner :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home