eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-11-26

I månens klara sken



Det var ett helt makalöst månsken i förrgår. Kom hem sent (runt fyra på natten) och var trött efter spelningen med
sync 24 nervous system. (Spelningen kommer nog upp online i form av en ogg eller mp3 snart, det blev lyckat tycker jag). Plockade upp kameran, satte på 85mm och tog några bilder. Det här är inte dagsljus. Det är månljus. Dessutom, det måste ha varit lite is i luften för det syntes en tydlig halo runt månen. (Helt apropå, det är märkligt vad bra månbilden blev för att vara en vanlig kamera och ett ynka 85mm objektiv; enda fusket var att jag använde stativ).

Ett länktips jag fick för ett tag sedan är swedishruins.nu. Sidans förstasida beskriver innehållet ganska bra "Bilder från övergivna och förfallna hus, fabriker, gruvor, bunkrar, tunnlar o. dyl. i Sverige". Bilderna från en av de övergivna gruvorna är klart läckra. Fram för mer urban exploration! Det kommer för övrigt att hållas ett postapokalyptiskt Lajv i sommar i en övergiven industrimiljö. Mer information på lajvet Ingenmanslands hemsida. (Bara jag som associerar till den fantastiska filmen Stalker när man hör titeln på det hela?

Sist men inte minst. Kan noteras att en av de roligaste tv-julkalendrarna har kommit ut på DVD. Så införskaffa nu Julstrul med Staffan och Bengt. Jag gillade alla deras konstiga experiment, även dialogen och tonen i programmet var speciellt.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

At söndag, 02 december, 2007, Anonymous Anonym said...

Ojdå! Dystopi-lajvet "Ingenmansland" kommer alltså att äga rum i Stråssa!? Schysst ställe, jag o Kerstin var där och strosade i somras, alldeles innan Norbergfestivalen, och bilderna vi tog är väldigt mycket Tarkovskij... :) Dessutom är det visst rätt ordentlig uranhalt i urlakningsvattnet där. Radio-Aktivität, jajamen!

 

Skicka en kommentar

<< Home