eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-09-23

Kultur på tapeten





Bilderna kommer från kulturnatten i kvarnbyn, Mölndal, för två veckor sedan (jodå forsen också). Maskinerna och lokalen som jag fotograferat är från Lim och handtryck som hade öppet hus. Riktigt spännande att se hur man tillverkar tapeter för hand. Också trevligt att ströva omkring och titta på saker, tyvärr var nästan all konst som ställdes ut på öppna gallerier milt sagt inget att ha. Det är märkligt att besöka gallerier och så tänka tanken "är detta terapi, är galleristen gift med 'konstnären' eller varför i allsin dar har detta ställts ut på ett galleri". Puh. Och jag är ändå inte nån konstkritiker...

Det närmar sig nerräkningen för GEIGER 2007. Har försökt sprida lite flygare, sätta upp lite affischer plus posta lite reklam.


Jag är glad. Idag spelar The Legendary Pink Dots på samma spelning som Twice a man. Det får bli helnyktert ikväll. Jag ska lik förbaskat upp och jobba klockan sex i morgon.

En väldigt bra tjänst avsedd för cykel-rutt-planering när man cyklar i Göteborg finns här. Jag är förvånad över hur bra det fungerar. Dock, denna är fortfarande en demo och den täcker bara göteborg, och inte Mölndal t. ex. Men testa! Funkar över förväntan!

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

At söndag, 23 september, 2007, Anonymous Anonym said...

Grymt bra cykelruttsapplikation! Inte minst höjdkurvan - stans mest vältränade cykelkompispar bor på Doktor Westrings Gata 21X (Guldheden) respektive Astronomgatan 23 (Bergsjön)...

 

Skicka en kommentar

<< Home