eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-08-15

Way out west, nej publik!





Stadsfestivalen med titeln Way out west fick konkurrens. Tyvärr fick jag veta det hela i efterhand så att besöka någon av dem var inte möjligt. Hur som helst så verkade Far out west ha band som körde symfonirock (efterfesten hölls tydligen på King George men jag var för trött för att orka dit) plus en minifestival till med titeln "Wild wild west", men den sistnämnda har jag inte hittat någon hemsida till. Det säger lite om Slottskogen, eller hur STORT slottskogen är som ledigt rymmer tre festivaler med över 16 000 människor.

Bilderna här kommer från Café Publik. Koloni kör varannan-måndags-klubb här. Och just i månadgs så spelade Guy Blackman och Sly Hats med lite support av Jens Lekman och det var så fullsatt det nu kan bli på just Publik. (Är bilderna grusiga så beror det på att de...fortfarande är tagna med mobiltelefonen...).

Just det. Bara en liten brasklapp. Jag har just varit med och spikat programmet för Geigerfestivalen 2007, men jag tror vi släpper det hela i offentligheten och uppdaterar hemsidan med hemligheterna samtidigt som Gas-festivalen 2007 då vi kommer att samarbeta. Boka början på oktober. Det här blir TOKBRA!!!

Etiketter: , , ,