eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-08-08

Grönisfestivalen








En sak som är väldigt skön med Grönisfestivalen är att den är så liten så att de allra flesta känner varandra, och känner de inte varandra så är det max en person i mellanled mellan alla festivalbesökare. Och äntligen sommarens första riktiga soltillfälle plus att banden POST samt Ripoff spelade. Bägge toppenbra! Post utger sig för att spela byråkratrock. Det kanske stämmmer, de påminner lite svagt om lustans lakejer och om tidiga reperbahn. Ripoff hoppas jag se mer ifrån, mycket trevligt, och, egentligen så tror jag inte de vita rymddräkterna behövs, musiken var bra ändå! Och, mitt i festivalen så gjorde Annie Lennox och Dave Stuart och drog fem låtar. Man blev helt häpen. Ja faktiskt så häpen att jag glömde att fotografera. Just det...vad gjorde jag själv på årets grönisfestival då förutom att fotografera. Jo, jag dj:ade, och så hjälpte jag till lite med ljudet, men framför allt så njöt jag av trevligt sällskap och att vara så långt ute i skogen att man inte hör en endaste bil. En underbar avslutning på sommaren. Nästa år blir grönisfestivalen större. Jag vet det. Toppen!

Music thing är en trevlig blogg jag läser då och då. Bara en sådan sak som tipset om "A giant spectrum analyser to stick on your wall" gör den värd att läsa. Den ultimata heminredningen deluxe!

Etiketter: , , ,