eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-07-20

Om festival och festivaler








Sommaren är festivalernas tid. Och, ska man se nån form av tendens inom festivaler så är det att de stora festivalernas tid verkar vara över, det blir mindre och intimare festivaler som tar vid. Exempelvis Grönisfestivalen som äger rum i skogen utanför Växjö där jag själv kommer att spela; antalet deltagare är beräknat till ungefär 120 personer. Samma helg så äger dessutom Schwedenparty rum också. Ett technokalas (neeej...det är INTE rejv) som arrangeras av tyskar men i Sverige. Jag var där förra året och det var precis hur trevligt som helst. Lite bilder från förra årets Schwedenparty har jag här.

Och vill man åka på liten festival redan samma dag som det här skrivs så rekommenderas Kampetorps kalas. Där spelar bland annat Kiriaka. (Och, minns jag rätt så har jag en MD där jag och Janne spelar TB303 och TR606 samtidigt som Kiriaka jammar till det hela.) En mäktig upplevelse med sambakomp till acidmaskiner!

Den före detta grannen Simon var grymt nöjd med sitt Triumph-skärp, ett sånt ska jag också ha, om jag nu skaffar trajja.

Just det. Jag är välfriserad. Hm, snart känns det som om SonyEricsson borde betala mig för reklamen.