eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-06-13

Sommaren i atomer





Slushpuppy. Ja jag tror inte jag har provat det sedan jag sisådär pytteliten. Och garanterat inte kombinationen av jordgubb och lime. Ser giftigt ut, men smakar gott. Och när jobbet blir überstressigt, då funkar det faktiskt ganska bra att åka ut till en kolonilott och klippa gräs och putsa kanter, sedan har man nästan stressat ner.

Martin Trolles flickr sida kan man se bilder på nerlagda ryska atomsilos. Fint! Fick ett tips på tidskriften Fort och Bunker som behandlar just det där med övergivna fort och bunkrar. Jag funderar på om de får kulturpengar eller om det är Fortifikationsverket som stödjer tidskriften. En prenumeration känns näst intill självklar, urban miliary exploration!

Lyssnar på SÄKERT, så makalöst bra pop, det var ett tag sedan. Lyssna på Säkert HÄR och skaffa. Nu. Så bra. SÅ bra!

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

At fredag, 06 juli, 2007, Blogger lm said...

Det finns två stora fd militära bergrum i Göteborgstrakten som tidigre använts för optisk luftbevakning ("Spoven" och "Svalan")

Jag har skrivit lite om Spoven här.

Koordinater i RT90:

Spoven: X6400902, Y1275126
(Sydost om Stora Delsjön, Kallebäck)

Svalan: X6399334, Y1271794
(Västerberget, Mölndal)

Det finns även en mycket intressant bok av Bernt Törnell som heter Spaning mot skyn som handlar om den optiska luftbevakninges historia i Sverige. Boken distribueras av Fort & Bunker.

 

Skicka en kommentar

<< Home