eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-04-28

Amber8 vid klubb geiger göteborg


Jag, eller rättare sagt jag i form av mitt alter ego Amber8 spelade på klubb GEIGER i torsdags. Det är första gången på två år eller något sådant som jag spelar live helt solo (dj:ande räknar jag inte på samma sätt). Började lite försiktigt och gled sakta över i nått slags noise/mullercrecendo. Märkligt nog verkade folk vara mer förtjusta i den mullrande ljudmassan mot slutet än det mer ambienta innan. Flera som sa "du skulle inte ha slutat när det var som bäst". Nå. Det kanske blir mer noise nästa gång! En lite intressant sak är att LastFM har börjat med något som kallas för event. Geigerklubben är då det här eventet. Man kan då kolla lite vad det är för arrangemang i den stad man befinner sig i, perfekt för att hitta nya arrangemang! Det går också att registrera sig som ett skivbolag och lägga upp sin musik via LastFM, känns betydligt trevligare än t. ex. myspace.com... Som om det inte vore nog så har Flicr.com infört något de kallar machine tags vilket är något som säger från vilket arrangemang t. ex. en viss bild kommer. Geigerklubben från i torsdags har då en machinetag som heter "lastfm:event=217195" och bilder som är korrekt märkta återfinns här. Känner man för att kommentera bilderna så går det bättre att göra via sync24 / klubb Geiger bildarkiv.

Spelningen ägde för övrigt rum på Mezcla vid Lyckholms bryggeri som var ett litet och jättemysigt ställe. Via dem hittade jag också storstrut.org som är en schysst blogg som har lite kommentarer om alternativ musik i Göteborg. Och storstrut.org i sin tur länkade till LIECHTENSTEIN som är ett popband i vilket två av mina grannar här i GÅRDA spelar i. Och därmed var vi hemma igen.

Den elfte maj är det begravning av Rydis, kanske ses vi då?

Fotot på mig är taget av Mattias Rickardsson.

Etiketter: , , , , , ,

4 Comments:

At tisdag, 01 maj, 2007, Blogger månica said...

det enda roliga med myspace är de märkliga friarbreven man får från undernärda pojkar på internetcafer i bortre afrika och bilförsäljardejting mail från alldeles för bredlende amerikaner. ljuvmusik? inte ens ett knaster..
men kul att du spelat!

 
At tisdag, 01 maj, 2007, Blogger månica said...

ah! jag senile, är det vid studioblå? undrar hon som inte göteborgiserar sin lokalorienterings förmåga särskillt ofta?

 
At måndag, 07 maj, 2007, Blogger neofob said...

Jag hittar ingen Amber8-musik på nätet. Är det för att det inte finns eller för att jag letar för dåligt?

 
At onsdag, 09 maj, 2007, Blogger Måns said...

Det var faktiskt inte i gamla studio blå, utan mer åt "porten" precis vid ingången till Lyckholms. Och, jodå, det finns Amber8 på nätet, länken med det namnet leder till IC-skivan (Industrial Cool) och det går att provlyssna. (Ska man vara petig så är det ju Amber8 plus Jannes fyndiga Kevin12 namn då...)

 

Skicka en kommentar

<< Home