eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-04-08

Påskharen



Jag tänkte avslöja att det är jag som är påskharen. Men så insåg jag att det skulle vara en lögn. Påskharen är på nått sätt lite lömsk och jag kan inte annat än att associera till den hare som finns i filmen Donnie Darko. I korta drag så är haren i Donnie Darko en ganska manipulativ hare som får huvudpersonen i filmen att begå saker han inte skulle ha begått utan dess inverkan.

Apropå filmer så fick jag en rekommendatoin på Ruined endings som precis som titeln antyder avslöjar slutet på filmer. Kan ju vara bra att ha när man inte orkar se klart en film men ändå vill veta hur det slutar.

Tv antennen på bilden den sitter utanpå mitt hus. Vet inte helt säkert om den funkar. Gissar att den tillhörde förra hyresgästen, finns ingen centralantenn här.

Etiketter: ,

1 Comments:

At måndag, 09 april, 2007, Blogger Kastrullis said...

Nämen hej, Måns!

Lekte med Janne & Lena (eller Drutten och Jena som man också kan kalla dem) häromdagen. De sa att du hade stadgat dig - det är väl bara att gratulera. Som kanske har framgått av min blogg är jag långt ifrån något sådant...

För övrigt tycker jag att Donnie Darko-kaninen är för jävla otäck.

 

Skicka en kommentar

<< Home