eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-06-10

En dinosaurie på Vrångö






Insåg precis att jag missat årets picknickfestival, men å andra sidan så ägde den rum på nationaldagen och på nationaldagen jobbade jag så det hade varit svårt att vara där ändå, eller kanske är det flera picknickfestivaler? Råkade hitta ett par bilder på minneskortet som jag snudd på glömt av att jag har tagit, bägge från Geiger #3 (Mariam Wallentin/Forslund/Rudebäck som spelar). Tog båten ut till Vrångö, dinosaurien ovanpå kiosken är verkligen...euhm annorlunda. Och, exakt så här ser blåvingar ut när de har sex, de gär det liksom bakvänt på nått sätt.

Ett annorlunda sätt att ta bilder är att låta katten fotografera. Man fäster en liten lätt kamera runt halsen på katten och låter den ta bilder med automatik med ett visst intervall. Resultatet finns att beskåda på den här sidan. Mycket intressanta bilder! Nu väntar jag bara på en uppföljning där någon låter papegojan eller hunden vara fotograf.

Och apropå ovanliga bilder så är här en bild från planeten mars och ingen verkar riktigt vara överens om vad det föreställer. Det ser ut lite som en svart oljesjö, men det lär det knappast vara. Konstigt ser det ut iaf.

Etiketter: , ,

2 Comments:

At söndag, 10 juni, 2007, Anonymous Anonym said...

Men, vad kommer den översta bilden ifrån då? Finfin

 
At tisdag, 12 juni, 2007, Blogger Måns said...

Den översta är en närbild på en överblommad valmo på vrångö.

 

Skicka en kommentar

<< Home