eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-05-01

Gjort med hemlig utomjordisk teknik




Via photojojo hittade jag länken till Denis Darzacq och dom oerhört vackra bilderna på fallande människor. Det är frågan om streetdance där dansarna har blivit fotograferade i exakt rätt ögonblick för att ge illusionen av att de antingen faller eller svävar tyngdlösa. Jag kan inte ett ord franska, men det fungerade utmärkt att mata in länken via systranbox och få den översatt.

Richard Stallman, visionär och grundare av the GNU project kommer att föreläsa i Göteborg! Föreläsningen, som självklart är öppen för alla och inte kostar något hålls den 16:e maj klockan 17.00 i aulan, Göteoborgs universitet vid vasaparken. Anmäler sig gör man här.

I gårdagens GP var rydis dödsruna införd. Det finns också en möjlighet att skicka en sista hälsning genom ett bidrag till Free software foundation, vill man göra det så sätter man in pengar på SEB konto 5182 29 386 00 och skriver rydis minnesfond som mottagare.

Och, om man nu nämner både Stallman och rydis på samma gång så blir en gemensamn nämnare Lisp. Den lilla Lisp-alien skulle väl fungera fint som första maj demonstrationsplakat?

Etiketter: , ,

2 Comments:

At tisdag, 01 maj, 2007, Blogger Måns said...

Oj oj. Nu såg jag att det INTE är på universitetet föreläsningen med Stallman är utan på biografen Draken vid järntorget. Det står iofs om man anmäler sig via anmälningsformuläret, men ändå...

 
At onsdag, 02 maj, 2007, Anonymous Anonym said...

Tjena måns. Läge? Du och jag gick ölands fhsk 1995 på skrivarlinjen, remember? Hoppas du mår bra och att bossanovan går bättre! :)

Min blogg om du vill kolla är
www.kodakwhore.com

hör av dig.

Hälsn. Mike

 

Skicka en kommentar

<< Home