eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-05-27

Gerillakonst

Gerillakonst i Malmö! Någon har satt upp sina svartvita fotografier på väggen bredvid transformatiorstationen i Möllan. Fat Franz råkade gå förbi och tog en bild på det hela. Snyggt! Och framför allt så är det raka motsatsen till att stänga in konst på gallerier.

Har du någonssin sett en lycklig ko? Ja en såndär som säger muuuu asså. Om du inte har det så ta en titt på de här eller de här bilderna som visar kossor som just släpps ut på våren. Matte Lönnborg har med sina bilder gjort lite skäl för frasen "lycklig som en ko på grönbete".

Om jag är lycklig? Nä, definitivt inte. Men jag jobbar på det.

1 Comments:

At torsdag, 31 maj, 2007, Anonymous Anonym said...

Det är ju hemma hos mig! :o Jag har förresten funderat på de där röda linjerna; på något ställe (t.ex. sett från Bagatelle) så ser det ut som en minimal grafisk bild av någon som urinerar... Och när det blir så där tätt som på den här bilden så borde ju det vara så att det urineras hej vilt... Bara något litet att fundera över.

 

Skicka en kommentar

<< Home