eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-07-09

Bilder tagna med SonyEricsson K810i







Okej, alla de här bilderna har bara EN enda sak gemensam. De är tagna med mobiltelefonen; en SonyEricsson K810i. Bildkvalitet är väl fortfarande inte jämförbart med ens en digital pocketkamera, men om det ändå var dags att byta telefon kunde det lika gärna få vara en med en mindre grusig kamera i, den har ju också fördelen av att nästan alltid vara i fickan. (Dessutomn finns det nånslags koppling till blogger.com så att man kan blogga från mobiltelefonen, men jag ser inte riktigt behovet så jag har inte bekymrat mig om att ta reda på hur man gör för att blogga med mobiltelefonen).

Översta bilden är lite manipulerad, drog in i channel mixer i photoshop, valde svartvitt och justerade lite nivåer, självporträtt för övrigt. Bilden med flaskan är när vi konstaterade att det fanns fyraliters (!) flaskor med Leffe på
Delirium, stället med 2000 ölsorter. (Inte för att jag vet om det är världens dyraste öl, men nu har jag iaf provat en sort som kostade snudd på 500:- för en 34cl flaska [hilfe!] och ja, det VAR gott, men det var nog ganska lagom att dela på en flaska). Nästa bild där skymtar Lars och Micke på
Klara. Blomman är mest för att testa hur makro (ja, det stavas med k och inte med c på svenska vilket många verkar missa) fungerade med mobilkameran och det fungerar hyggligt det med. Bilden på cykelhjälmen tog jag idag, jag har svårt att avgöra om det är humor eller väldigt seriöst med den bilden, någon som vågar gissa? Sedan en bild från ett teleskåp precis utanför stadsbiblioteket, ser ut som om det vore brunt ritpapper ritat med krita och som någon sedan limmat upp.

Sist men inte minst. Om jag någonssin råkar hamna på en reklambyrå så är nog just folkhälsoinstitutet en kund jag gärna skulle gjort kampanjer åt, jag menar, visst är det vackert att få skriva "ligg oftare" på en reklampelare?

Etiketter: , , ,

2 Comments:

At måndag, 09 juli, 2007, Blogger Lupo Manaro said...

4 liters Leffe!
Gud, låter ju som himmelriket för mig :)
Har du smakat "triple", den finns tyvärr inte på systemet men är den godaste Leffen i mitt tycke...

 
At tisdag, 10 juli, 2007, Blogger Måns said...

Oja! Asså, Leffe ÄR en av de absolut bästa ölsorterna alla kategorier. Jag tror faktiskt jag har smakat "triple", en kompis hade släpat med sig 10 flaskor Leffe (varav 6 olika sorter om jag minns rätt) för lite mer än ett år sedan. Hade dock svårt att avgöra vilken av sorterna som var bäst då! Hm, man kanske kan få bolaget att ta in det till sitt specialsortiment om man frågar?

 

Skicka en kommentar

<< Home