eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-08-26

Hipp hipp hurra!





Idag fyller bloggen två år.

Två år och detta är det 239:e inlägget. Känns lite udda. Det känns som betydligt mer än två år sedan. Ja, kanske rent utav blir en ny design på bloggen om jag orkar.

Jag kanske borde ägna lite mer tid åt nätverkande istället för att blogga?

Sedan ett tag tillbaka har jag ett konto på Linked in, det är ett forum som är yrkesrelaterat, lite onlinereferenser kan man väl säga. Plus ett konto på Facebook. Någon skrev att facebook är ett lunarstorm för vuxna. Oavsett vad man tycker om det så har de som gjort Facebook gjort det helt rätt, de tillåter t. ex. att trejdepartstillverkare kan göra plugins till Facebook, exempelvis finns redan en LastFM plugin, en Twitter-dito och så vidare.

Idag börjar Göteborgs Internationella Konstbiennal och invigningen är på Röda sten. Dags för ett besök!

Tack till Per för tipset om den finske arkitekten Matti Suuronen och hans fantastiska FUTURO-hus. Det är nog det snyggaste hus jag har sett. Och det är flyttbart (visserligen med helikopter då...men ändå). Bara att ta en titt på interiören i FUTURO ger lite kittlingar i maggropen. Undrar hur många Futuros det finns kvar i världen? Om någon kommer att göra något liknande?

Framtiden var här. Redan 1968!

Etiketter: , , , ,

5 Comments:

At söndag, 26 augusti, 2007, Blogger M. Ottemark said...

facebook = skunk.nu + ? = succé! eller det är ju väldigt leka-bort-tid-vänligt i alla fall

 
At söndag, 26 augusti, 2007, Blogger neofob said...

Facebook är möjligen lämpligt för vuxna barn men inte för vuxna vuxna. Har en del bekanta som tycker sig inte förstå vitsen med en ny community och jag ingår väl själv i den skaran. Efter ett antal testkonton på ett antal communitys så tycker man nog att det inte händer något. Det blir samma sak och det är oftast ganska mycket inget.

 
At tisdag, 28 augusti, 2007, Blogger Per said...

Grattis till dom två åren! Och ytterligare ett hurra för Futuro och finsk smak.

 
At måndag, 03 september, 2007, Anonymous Anonym said...

Who-hooo!
Jag vill också bo som familjen Jetsons! :)

Finnarna ÄR och VAR och FÖRBLIR bizarra! (OBS enbart positiv anmärkning!)

Hur gör man när lillpilten varit stygg och man säger åt denne att ställa sig i hörnet och skämmas?!

 
At torsdag, 20 september, 2007, Blogger Måns said...

Det ligger väl lite i att det bara är "ytterligare ett nytt community", men det som facinerar mig är att folk som dyker upp där är ganska många sådana som jag inte har sett på några andra forum jag har varit på, och att det framför allt dök upp ett antal gamla vänner (varav några har jag nog inte haft kontakt med på 20 år) och det i sin tur berättigar nog dess existens.

 

Skicka en kommentar

<< Home