eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2007-12-15

Lucköppning och ett glöggkalas



Glöggkalaset studio chanslös och som arrangerades av
Think-Box var trevligt. Nästan alla var där! Bandet Live Operator med Kristoffer Peterson på sång var schysst (det är de som skymtar på bilderna). Bandet DÖDSOFFER var kanske inte riktigt min stil, men de lät tungt. Och, hade jag hört vad de hade sjungit (jag hörde inte ett ord!) så hade jag kunnat bekräfta eller dementera att alla låtar handlade om lapplisor...

Jag var på lucköppning av kalendern på första långgatan. Det var en tomte som pratade, tyvärr var ljudet lite dåligt men man hörde enstaka ord och det gick att ana sig till att det var ett brandtal. För något. Konstnären Annika Lundgren skrev talet.


Konstverket "9 was 6 if" finns nu dokumenterat på video. Konstnären Christian Andersson har tillsammans med Mattias Rickardsson och Svante Hermansson byggt två stolar som på någon minut skiftar färg, det ser lite drömskt ut, lätt att tro att det är videoanimation men det är det inte, det sker på riktigt.