eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-01-05

Gott nytt 2008






Till att börja med, jag vet inte riktigt om man ska ta det som en hint att ställa syntharna i garderoben om man får en elgitarr i julklapp? Men. Det allra finaste med det är att nu kan jag faktiskt lägga gitarrackord nästa gång jag gör lite elektronisk dub! Toppen!

På nyår spelade jag live med sync24 på ett nyårskalas. Det hela var ett snabbt jam, vi träffades innan och provade lite saker men det mesta helt improviserat, skönt att lufta MPC:n lite, det kan ju bli damm i den! Det blev mycket folk, och mycket dunka dunka. Själv glömde jag att gröna lyktan stängde klockan tre, men jag blev bjuden på skumpa. Fint! Bilderna här i bloggen är från nyårskalaset och tagna av Lalya Gaye (jag släpade redan på 40 kilo maskiner och skivor, att ta med kameran gick liksom inte...). Finns ett helt galleri med fler bilder liggandes på ansiktsburken.

Apropå fyrverkerier har Jonas Thente formulerat en text som fick mig att jubla! Det handlar om en jämförelse mellan fyrverkerier och hundar och slutsatsen är att vi behöver mer fyrverkerier för vår arts överlevnad! "Vi bör ha fler fyrverkerier oftare. Fyrverkerier har ingen – om än extremt primitiv och sönderavlad – hjärna och kan därför inte få egna idéer." Sant.

En av de finaste julhälsningar jag fick var den här. Ett äkta jul-hack:

Etiketter: