eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-08-26

Dans och teaterfestival





På järntorget fanns lite figurer där man kunde prova hur bra man passar i dem. Jag var tvungen att anta utmaningen att se ut som Ond Rysk Biskop. Det gick bra. Och någonstans i Johanneberg finns ett otroligt spännade kupolhus. Det har nog funnits där i säkert 20 år, men jag har aldrig sett nått liknande i arkitektväg i Göteborg. Någon som vet vem som har gjort det (eller för all del om det är kul att bo i det?). Det var Dans och teaterfestival och jag köpte medlemskortet men kom bara iväg på en fransk gratisföreställning med några dansare som klättrade och hängde i linor, ganska vackert, men i princip utan sammanhang och tämligen obegripligt (jag orkade inte se hela), se bilder.
Fleshmap.com är inte mindre än en karta över var män respektive kvinnor gillar att bli klämda på, eller inte för den delen. Läs och lär. Och kläm försiktigt.

Som om det inte vore allt så fick jag just veta att internet kan gå under på sisådär en halvtimma med bara lite otur och en duktig hacker. Det vore väl synd. Då kan du inte läsa, när jag väl får bloggtummen ur den berömda kroppsdelen.

Etiketter: ,

3 Comments:

At torsdag, 28 augusti, 2008, Blogger Per said...

Du blir ju kanon som biskop!

 
At lördag, 30 augusti, 2008, Blogger Per said...

Och just det, här är den otroligt långa Eniro-URLen till hsuet

 
At måndag, 08 september, 2008, Blogger Måns said...

Fantastiskt! :-D Kupolen syns!

 

Skicka en kommentar

<< Home