eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-10-21

Amber8 spelar live och Theo Jansens snygga skulpturer

Jag i form av mitt alter ego Amber8 kommer att spela ett kort liveset på Röda sten på fredag 24/10 på Dånk!. Det hela kommer att sändas i radio på flera kanaler, och tanken är att publiken ska ta med sig en egen radio och spela upp det hela i så att det blir som en liten ljudanläggning fast av hundra radioapparater. Återstår att se hur det blir. Påpekas dock, jag kör kort, kanske bara 10 minuter. Ett ansiktsburks-event finns här. För den som missar det, så kan jag avslöja att jag spelar även den 1:a november på Snorbromsfest. Hepp hepp.

Jag blev jätteglad när jag såg Talks Theo Jansen: The art of creating creatures (se video nedan). Det hela är mekaniska och pneumatiska djur som rör sig för sig själva med vindens kraft. Mycket spännande!



Ta en titt också på Rap gone bad, en helt underbar översättning av två rappare som står och rappar mot varandra, men...så är det översatt från amerikanska till torr brittisk engelska. MAKALÖST!

Etiketter: , , , ,

3 Comments:

At tisdag, 21 oktober, 2008, Anonymous Anonym said...

Privat mustaschspelning, fabulöst!

 
At onsdag, 22 oktober, 2008, Blogger Josefine Fina Holmqvist said...

Kan du inte komma upp till Stockholm och spela också? Jag är aldrig hemma när det händer grejer jag vill gå på....

 
At söndag, 26 oktober, 2008, Blogger Måns said...

Det var ett bra tag sedan jag spelade i Stockholm, men det vore trevligt!

 

Skicka en kommentar

<< Home