eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-10-02

Geiger festival 2008 Brewhouse Göteborg

Ibland blir man glad. Som till exempel när jag fick en länk till videon med THE TRONS - self playing robot band. Lyssna och titta. Låter inte helt olikt Bob Log III tycker jag.

Om en knapp vecka, fredag 10:e oktober till lördag 11:e oktober är det dags för GEIGER FESTIVAL 2008 på Brewhouse. Om förra året var första så kommer årets festival att bli otroligt bra! Måste citera lite från texten om festivalen som kort beskriver väldigt bra:


Du slipper rockfestivalens standardinstrumentering - här handlar det om preparerad gitarr, vevlira, mobiltelefon, laptops, theremin, marimba, no-input-mixerbord, elektroniska hemmabyggen, japanska flöjter, improvisation, free folk, electronica, noise, noterad musik. Två sprudlande partykvällar i Brew House späckade med nyfiken och experimentell musik.



Man kan provlyssna på lite av artisterna på geigerfestival eventsidan på LastFM eller så loggar man in i ansiktsburken och skickar en inbjudan till eventet där.

Och, framför allt. Geigers pengar för marknadsföring är inte enorma och det bygger lite på att marknadsföringen till ganska stora delar sker via mer informella kanaler, typ mail, sms, facebook, etc. Det vore så trist om någon sa "Nääää...det där borde jag ha fått tips på, varför har du inte sagt till mig?".
TIPSA FOLK! Spread the word!

Lite bilder från Geiger festival 2007 finns att beskåda här.

Etiketter: , , , ,