eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2008-10-26

Amber8 med Tenori-On och ett gäng samplingar


Besökte en afterwork i alteljén som delas av sceb, mycket trevligt. Spännade att kika in på vad som är på gång (och ja...jag avvaktar med spänning vad det ska bli för textilkonst hos den person som hade ett tiotal bilder på exploderande atombomber brevid skisserna). Sedan vidare till Dånk på röda sten. Kopplade upp mig, slog igång inspelningen på MD:n och spelade ungefär tio minuter. Missade dock att någon ställt om mikrofonen (inte jag!) till att ta upp i vidvinkel, det gör att det är ganska mycket prat i inspelningen. Men live var det, och det finns inga genvägar till det perfekta ljudet. Hur det lät kan man provlyssna på om man klickar här så får man provlyssna på en mp3. Gjorde ett kort inhopp på en fest och spelade i lördags också, glömde helt av att slå på inspelningen, så ljud därifrån finns inte. Tenori-On funkar finfint som liveinstrument. Och, det är ju en tiopotens roligare när man stoppar in egna samplingar i den!

Pinouts.ru är ett uppslagsverk för en enda sak; kontakter och pinouts, och jag är inte helt säker på om det bara är mini-midikontakt ut på min tenori, men kabeln jag har ska jag hålla hårt i.

Dom dummaste har numera en blogg. Gött.

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

At söndag, 26 oktober, 2008, Anonymous Anonym said...

Hörru, riktigt bra var det. Ser fram emot spelningen på lördag!

 

Skicka en kommentar

<< Home