eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-11-11

Dance Monkeys Dance


Vännen Ulrika har startat ett företag som heter Spökfrö. Undertiteln är "attitydkläder till spirande monsterbarn". Och varför inte, det är inte så dumt att knoddarna ser ut som om de vore rekvisita från Tim Burtons film The Nightmare before christmas.

Ernest Cline har gjort en ganska tänkvärd men kort video med titeln "Dance Monkeys Dance". Mänskligheten i ett nötskal minst sagt. Länk här ifall videon inte fungerar inbäddad i bloggen.


Nya upptäckter denna vecka: Biosphere har släppt en ny skiva med titeln "Dropsonde". Hur det låter? Lite ambient, men med ifluenser från triphop och dub-techno. Kort och gott: MYCKET BRA! (För länge sedan, bör ha varit lite mer än 10 år sedan så såg jag Biosphere live på Quartfestivalen i Kristiansand, Norge. Den gången tyckte jag att det var en ganska sömnig liveupplevelse, men det vore roligt att se honom live igen).

1 Comments:

At fredag, 24 november, 2006, Anonymous Anonym said...

Nu lyssnade jag på Dropsonde redan när den kom på LP för ett drygt år sen, och tyckte inte alls om den... Men din skrift fick mig att ge den en chans igen, och... *förväntansingivande trumvirvel* ...jag tycker faktiskt ännu mindre om den nu. Usch ledsamt känns det, jag tycker ju så bra om Geirs tidiga saker, men hans senare års verk går mig helt förbi. :(
Funderar på att ge hans senast (på riktigt nu då, inte bara rerelease på CD) släppta skiva (men inspelad 2001, och utgörande en del av underlaget till Dropsonde) "Cho Oyu 8201m" en chans, kanske kanske kan det klicka till... :)

 

Skicka en kommentar

<< Home