eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-10-15

Kultur och belysning i Alingsås




Igår var det Kulturnatta i Alingsås, var förbi och kikade runt lite. Ganska sympatiskt att ha ett sånt evenemang på en mindre yta (i Göteborg blir det lätt lite utspritt). Ån som går genom Alingsås var ljussatt både ovan och under vattnet.

På biografen Palladium (där den i mitt tycke superläckra glaslampan som finns med på bild här bredvid hänger i taket) pågick en konstutställning. Konsten som hängde var i mitt tycke inget vidare, lite för puttinuttigt och gulligt för min smak. Men, inne på själva biografen så hände det saker. Först ut var en kvinna som talade om att hon fyllde 32 år idag, varpå hon framförde en monolog med temat "saker man bör ha gjort innan man fyller 30". Förvånansvärt träffsäkert, och nej, inte heller jag har tagit ett skitjobb i ett år bara för att kunna resa jorden runt i ett par månader som backpacker. Varför följa mönstret och göra det som förväntas?

Därefter var det elektronisk musik från tre Apple, förlåt, laptopmusiker menar jag. Det enda jag funderar på var om konfranciern var väldigt nervös eller om han bara ogillade elektronisk musik, ur påannonseringen så sades det att "det kommer att vara obehagliga oljud och då kan man hålla för öronen". Sånt tycker jag folk kan få välja själva om de ska tycka eller inte.

Känner du någon som är hypokondriker? Nu finns en sökmotor för hypokondriker! Kryssa bara i de symptom som stämmer och så kommer det ett förslag på möjliga sjukdomar. Hur praktiskt som helst. wrongdiagnosis.com är adressen till sökmotorn iaf. Jag säger som Gert Fylking; ÄNTLIGEN!