eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-09-26

Filminspelning


Just nu pågår filminspelningen av "Upp till kamp!" (är det möjligen Peter Birro som skrivit manuset?, har fått för mig det men jag är inte helt säker) som utspelar sig i Göteborg på 60-talet och spelas in i mitt hus. (Fanns inte så gott om skruttiga kåkar med kallvatten och orginaltapet från 60-talet kvar förutom mitt?!) Valda delar av huset är avstängt till vissa grannars irritation. Fast, det är mest kul att det blir förevigat på film tycker jag. Gårda på film. Innan det försvinner. Jomenvisst.

Två rätt absurda fotografier är Baby Illusion och Wrapping Illusion bägge sidorna bygger på väldigt enkla fotografiska trix men är i sin enkelhet ändå ganska trevliga.

Och ska jag ändå droppa en bildlänk utan riktig relevans men som ändå fick mig att garva hejdlöst i flera minuter så är Killer seal det mest makalösa jag sett. En (misstänkt) blodtörstig säl.

Sist men inte minst. Makalöst vackra dagar i Göteborg (bilden är tagen i våras, efter ett regn, så den ljuger lite!). Strålande solsken och strax över 20 grader varmt, det känns inte som om det är slutet på september, snarare början på augusti. Men idag var väl sommarens sista dag. Strålande sol. Vackert!