eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-08-13

Nu är det slut



Okej, det var det, nu är sommaren slut. Höst, från och med i förrgår, ungefär. Bit ihop och kom igen.

Em-festen (det omdöpta Göteborgskalaset) tar slut idag. Var iväg på och såg Looptroop på bananpiren. Den digitala systemkameran fick stanna hemma, det regnade lite för mycket för att jag skulle vågat ha med den. Med digital pocketkamera så blir bilderna så oändligt mycket grusigare, men bättre än inget. Det duggregnade nästan hela kvällen, och det i sin tur gjorde att samtliga polare bangade att ta sig dit med motiveringen "näää, det regnar ju". Backstugusittare och slöhögar! :-) Trodde att jag kanske skulle träffa nån jag iaf kände igen, men icke. Det var iaf en rätt trevlig kväll och en positiv överraskning bjöd bandet HETS! på. Påminner ganska mycket om Johan Johanssons gamla band strindbergs, energisk musik, nånstans mellan punk och rock. En av låtarna var en klockren parodi på Ulf Lundell där refrängen låter precis som om Lundell själv hade stått på scen och sjungit. Eller parodi och parodi, både parodi och hyllning till Lundell samtidigt.

Jag kanske är lite fördomsfull, men jag tror att det beror på att det är mycket folk från småorter på besök inne i stan och att de har andra nöjen än vad stadsborna har, ett av nöjena var tydligen att fullständigt tömma luften ur däcken på cykeln. Hoppas det var roligt för någon iaf. Kompisen Jonas tipsar om Sheldonbrown.com som är en bra sida när man behöver ha tips på hur man fixar sin cykel, står allt om riktning av cykelhjul och lite till.

Nu ska jag ägna mig lite åt Feng Shui. Ut åker en fungerande bergsprängare, lite datadelar och annat som bara har stått för länge utan åtgärd.